Årsmöte 2021

Styrelsen har vid sitt styrelsemöte 15 maj beslutat att ordinarie årsmöte för Närsjö Villatomters Samfällighetsförening ska genomföras med enbart poströstning för att minska risken för smittspridning av Covid-19. En lag om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor infördes under 2020 och gäller till den 31 december 2021. Lagen möjliggör att föreningsstämmor kan genomföras antingen genom elektronisk uppkoppling i kombination med poströstning eller genom enbart poströstning. Styrelsen har beslutat att stämman ska genomföras utan fysisk närvaro med enbart poströstning och att utomstående, förutom rösträknare och justerare, inte ska ha rätt att närvara.

Formulär för poströstning delas ut tillsammans med årsmöteshandlingarna. Du fyller i dina åsikter i olika omröstningsfrågor och lämnar in handlingarna senast söndagen den 27 juni. Du lägger dina svar i ett förslutet kuvert i brevlådan på paviljongen eller lämnar dem till någon i styrelsen.

Årsmöteshandlingarna kommer finnas att hämta i brevlådan på paviljongen från lördagen den 12 juni, om man inte har möjlighet att hämta dem så kan man kontakta sekreterare Christine Hägglund och få dem skickade per mejl istället (Christine.Hagglund@gmail.com).

Dagordningen hittar du under dokument!